Geen luxe maar wel goed!
“ Via de Nederlandse reisorganisatie D-Reizen voor relatief weinig geld een 9 daags verblijf geboekt bij HTOP Olympic. Bij aankomst schrokken we wel even; het hotel heeft meer dan 500 kamers en trekt logischerwijs een bepaald publiek aan evenredig aan de prijs. We zijn met onze vakanties anders gewend maar… De hotelkamers zijn klein, simpel maar doeltreffend en wel nodig toe aan grondige verbouwing. Om eerlijk te zijn, heeft dat ons niet enorm gestoord. Het hotel ligt namelijk wel centraal in Calella. Maar houdt rekening met gebroken vloertegels, een geel douchegordijn, een algehele vergane glorie. Het parkeren kan vlakbij maar let op; hier moet u nog flink extra voor betalen aan de hand van de duur van uw verblijf. 9 dagen was in ons geval 88 euro parkeerkosten. Deze parkeerplaats is daarentegen wel beveiligd door een persoon en een hond. De auto recht voor de deur parkeren om in en uit te laden is mogelijk. Ideaal dus, voor de road trippers onder ons. De mensen van de receptie waren absoluut uiterst vriendelijk, er is in de avond uren beveiliging aanwezig. Wij hebben zelf niet gekozen voor het all inclusive principe maar dit is wel mogelijk; let wel: er zijn verschillende varianten hiervan. Wij bestelde zomaar pizza en een cocktail in het hotel, die waren hier niet duur en verbazend goed. Er zijn verschillende zwembaden variërend van drukkere tot rustigere. Het animatie team stelt niet veel voor, u zult uw kinderen toch grotendeels zelf moeten vermaken. De muren van het hotel zijn inderdaad dun dus men hoort de buren al snel. In ons geval zaten wij op de 5de verdieping en ging dit gelukkig heel goed met uitzondering van onze laatste nacht toen er een groep Engelse dames om 03.30 in de nacht incheckte. De bedden zijn wel slecht, wij zijn vanuit Nederland een duur en goed bed gewend dus dan is dit enorm afzien. We werden elke ochtend wakker met spierpijn. Via D-Reizen staat in alle bevestigingsmails uitchecken tussen 10.00 en 12.00 maar let op, dit is niet correct. Het uitchecken moet voor 10.00 gebeuren want wij hadden om 10.30 een beveiliger kloppend op de deur staan. Hier kan het hotel niks aan doen natuurlijk. Onze kamer had een balkon en zat aan een rustige zijde met uitzicht op het grote zwembad. De airco werkte perfect en bleef continu aan ook bij verlaten van de kamer. De schoonmaaksters zijn continu actief bezig, waren uiterst vriendelijk en zorgde elke keer weer voor een nette en frisse kamer, namens tevens afval mee, keurig. Er zijn meerdere liften in het hotel die allemaal goed werken en waarin wij geen hinder hebben ondervonden zoals ik in andere recensies lees. Er is beneden bij de receptie nog een aparte afdeling met snack automaten voor drinken en versnaperingen. Calella zelf is een leuke plek, wel toeristisch dus goed zoeken naar de authentieke Spaanse bars en restaurants want er is een meerderheid aan kip nuggets en burgers in plaats van authentieke tapas. Al met al konden wij eigenlijk geen buil vallen aan dit hotel voor deze prijs. Zet je verwachtingen even uit, en dan gaat het je zeker weten allemaal reuze meevallen. Wellicht komen we weer! “





